Hästens bön

 

Hej jag sa ju att jag skulle lägga upp bilder på mig och molly det får tyvär bli imorn!

Här är hästens bön  

                                                                                            Hästens bön

Fodra, vattna ryckta mig väl var vänlig mot mig ryck ej hårt i tömmen. Slå mig ej i uppförsbacken ge mig ej tunga lass. Sko mig väl skydda mig om sommaren för solhettad  skydda mig om vintern för kalla betsel och lägg täcket på min rygg. Smek mig någon gång jag bär dig jag drar dig jag lever endast för dig. Du vet att jag ej kan tala om min nöd men gud skall belöna dig och till sist när mina krafter tar slut, tag då mitt liv på mins plågsamma sätt…

Om lifeofaprayer

Namn: Lovisa Stjärntecken: Vattuman Favoritdjur: Häst och hund Husdjur: Hund Favoritfärg: Röd, grön, blå, svart och vit Favorit Designer: coco Chanel Högsta önskan: En egen häst Harry potter elr twilight: Harry potter ögonfärg: Mörk blå Favorit mellan mål: varm choklad och toast Intresse: rida blogga va med kompisar Det bästa du vet: Vild hästar som springer på en äng och gosa med min hund Favorit affärer: Bikbok och JC
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Hästens bön

  1. Horselover skriver:

    Fin text! 🙂 Är du religiös? det såg så proffsigt ut:) Jag har också en hästblogg!

Lämna en kommentar